top of page
  • תמונת הסופר/תרבקה קופלר

סקר שוק

אני לא יכולה לדמיין לעצמי טיול בחו"ל בלי שווקים. שוק הוא לב ליבו של תכנון הטיול, כל טיול שלנו בשנים האחרונות, וימי השוק הם הימים שאני תמיד אצפה להם: אעבור בין הדוכנים להריח, להציץ, לשאול כדי להכיר ולהבין. כל הריחות, כל הזכרונות, וגם מה שלא מוכר ולא נמצא בעולמי – שוק זה המקום למצוא אותו.

אוספת אוצרות בשוק התקווה

וכלל ברזל הוא, שעדיף שוק צדדי, מקומי, כזה שתיירים לא מכירים ולא משנה את פניו ואורחותיו לטובת עוברי האורח הזמניים, כזה שמנהל דו שיח קבוע עם הקונים.

זייתים בשוק התקווה

בעבר הרחוק, שוק היה עבורי מקום של עול, של הכרח, של אנשים קשיי יום שמשכורתם אינה מספקת להם וההליכה למקום הזה וסחיבת הסלים היא הדרך עבורם לחסוך מעט כסף כשהם באים להניח אוכל בצלחת בני משפחתם.

סוחבת סלים

השינוי הגיע עם שכנתי חנה, שלימדה אותי את אמנות הקניה כאן, בשוק התקווה. שכנתי חנה היתה עקרת בית "לפי הספר". אשת חיל מי ימצא. הייתי אם צעירה כשהיינו שכנות, והיא לימדה אותי הרבה דברים על אימהות ("אז מה אם את לא אוהבת דגים? תסתמי את האף ותכיני לילדה") וגם כל מה שצריך לדעת על קניה נכונה ומהנה בשוק.

שוק התקווה

קודם יש ללכת לאורך כל הדוכנים בצד אחד, לשאול על מחירם של הירקות הפירות ושאר המוצגים, לזכור היכן היה יותר יפה, היכן היה יותר טרי והכי חשוב איפה היה יותר זול, אח"כ לחזור מהצד השני כשעדיין עושים את אותו מחקר הידוע בפי כל "סקר שוק".

פלפל חריף

ואז להתחיל לקנות. קצת מלפפונים אצל הירקן הזה וקצת עגבניות אל הירקן ההוא. לפעמים מכירים כבר ירקן מסויים. ממנו אפשר לבקש מחיר מיוחד בזכות ההכרות הזו.

צנוניות

"חמש קילו בשני שקל" צעק מוכר השומים. מה עושים עם כל כך הרבה שום, חשבתי.

שום

ואז מגיעים לבשר. כאן הכל אחרת, לימדה אותי חנה. צריך מאוד להתשדל להתחבב על קצב מסויים, ואחרי כמה ביקורים קבועים אצלו, הוא יתן לך את החלקים היותר משובחים.

שדירת הבשר

אני עוברת כעת בשוק התקווה, שנראה שונה מאוד מהשוק של אז. מרוצף ומקורה, שקט מאוד יחסית. חיפשתי במדריכי טיולים לתל-אביב והוא לא מופיע בהם. את התיירים שולחים לשוק הכרמל. וכאן, בדיוק כמו בשווקי השכונות המזרחיות של לונדון, רק המקומיים קונים, כאן כמו שם, אפשר ללמוד המון על אורחות החיים, יותר מאשר במדריכי הטיולים.

חזרת
פול

ביציאה מהשוק עברתי לרחוב האצ"ל. בשנות השמונים אי אפשר היה למצוא כאן בשבתות שולחן פנוי בכל המסעדות הרבות שלאורך הרחוב. חלק מאותן מסעדות עומדות על מקומן, עם אותם שלטים שדהו עם הזמן.

רח' האצ"ל

נכנסתי למסעדה שמגישה רק מרקים. כאן אוכלים בשיטת הכסא החם אוכל תימני טוב ובייתי. מומלץ ביותר!

מרק שעועית תימני

מפת שוק התקווה

תגובות - סקר שוק

פוסטים אחרונים

הצג הכול

?נהניתם מהאוצרות שלי

הרשמו וקבלו ממני הודעה על אוצרות חדשים ישירות למייל שלכם. בהצטרפות לרשימה אתם מאשרים זאת

רומן היסטורי פרי עטי,
לקריאה חופשית, המתרחש במאה התשיעית לספירה

u05e0u05d9u05d5-u05d0u05d9u05e0u05d2u05d

​מפות שציירתי לפי מסלולי טיולים
שהם מסע בדרכים, Road Trip
ובהם סיורים מצולמים.

IMG_0304-1.jpg

האבנים מדברות

החורף מגיע תיכף, וטיולי חורף הם מהיפים בכל השנה. אם מחפשים טיול חורף מקושט לפני כריסטמס אבל לא קר - ליסבון היא התשובה. ובליסבון - האבנים מדברות. אמנות אריחי הקיר היא כל כך מיוחדת שהקדשתי לה פוסט שלם. שווה לקרוא ומיד להזמין כרטיסים

אוצרות אחרונים:

ארכיון אוצרות:

bottom of page