top of page
  • תמונת הסופר/תרבקה קופלר

לונדון - תמיד מחדשת

החופשה האחרונה שלנו ללונדון לא זכתה לתיעוד וחשבתי שהגיע הזמן לתקן את העוול. האמת היא שלונדון תמיד מחדשת במשהו. היא עיר חיה שאנשים ממלאים אותה בכל שעות היום, רחובותיה אף פעם לא רייקים, גם אלו המרוחקים ממרכז העיר.

את לונדון אני מכירה בערך כמו שאני מכירה את תל אביב. מעולם לא גרתי בתל אביב. (יד אליהו לא נחשב... ) אבל אני מטיילת בה מספיק כדי להרגיש בה טיילת ובת בית כאחת. כך גם לונדון. נדמה לי. כתבתי עליה בעבר הרבה, אבל זה הפוסט שאני אוהבת במיוחד.

המול של לונדון
לונדון - המול

למרות הפעמים הרבות שביקרנו בה, אנחנו עדיין מגלים בה פינות חדשות ומעניינות או רחובות מרתקים שטרם גילינו. הגנים למשל, שונים כל כך ממופע החורף שלהם, נראים אחרים לגמרי.

פארק סנט ג'יימס
פארק סנט ג'יימס - צבעונים של אביב

כל עונה בלונדון והפנים שלה. בפעם האחרונה קידם את פנינו אביב שהקדים את זמנו מאוד, צבע את העיר בצבעים מאוד משמחים של פרחים פורחים בשלל צבעים. למען האמת, ימי הטיול הזה היו חמים ביותר, המעלות נשקו ל-30 בעוד שבאותה שעה בארץ היה חורף מטורף. העולם השתגע...

לונדון אינה הומוגנית, יש בה שכונות בעלות אופי של כפר קטן, וכשכל כך חם, תושבי הכפר יוצאים לשיזוף משותף בשמש.

משתזפים בשמש
לונדון - משתזפים בשמש בשכונת פיצרוביה

שכונות אחרות נבנות ללא הרף. למען האמת ניתן להבחין במנופים כמעט בכל מקום. הסיטי והדוקלנדס נראים כמו עיר עתידנית, של גורדי שחקים. מי שביקר בלונדון בפעם האחרונה לפני עשרים שנה, לא יוכל להכיר אותה היום.

מגדלי הסיטי
לונדון - הסיטי
הסיטי

המלון שלנו באזור 1. מאוד מומלץ. מצד אחד הוא במרחק הליכה מתחנת ליברפול סטריט ההומה, גם בשעת ערב מאוחרת, והדרך אליה רצופה בבנייני הסיטי הגבוהים, מוארים בלילה ובמקומות בילוי המפיצים מוזיקה נעימה.

בכלל, שיטוט ברחובות מגלה את העובדה המפתיעה שאנשי לונדון אוהבים לבלות האחד עם השני בחבורות גדולות. פעם חשבתי שזה קורה רק כשסוגרים שבוע עבודה, בימי שישי, אבל מביקורים חוזרים הסתבר לי שהם יוצאים ממקום העבודה שלהם ולא ממהרים הביתה. מתקבצים בפאב הסמוך למקום עבודתם, שותים ומפטפטים בעמידה מחוץ לפאב. לא בפנים. מעניין למה? כך שבשעה מסויימת כל רחובות הסיטי והדוקלנדס נראים כאילו נחילי אנשים בבגדי שרד פשטו עליהם.

בפאב אחרי שעות העבודה
לונדון - פאב - אחרי שעות העבודה

מצד שני, המלון במרחק הליכה מבריק ליין. השוק המוכר. איכשהו, בלונדון אני לא נוהגת לסמן וי על מקומות המוגדרים כ"מאסט" וכך יצא שזו הפעם הראשונה שביקרנו כאן. כיוון שהיה כל כך קרוב, הגענו אליו ממש מוקדם בבוקר, באחת עשרה ואילו כל האקשן מתחיל כאן רק שעה מאוחר יותר. כאן כתבתי על הרגע בו למדתי שמקום הומה אדם מעניין יותר משוק ריק וסגור, לכן פנינו לארוחת בוקר שניה, שלא לשם שובע אלא לשם עניין, זהו בר קורנפלקס בשם cereal killer cafe המגיש את כל סוגי הקורנפלקס שיש, כולל אחד ישראלי. לשואלים – מגישים כאן כל סוג חלב העולה על הדעת.

טיפ: בחדר האחורי של cereal killer cafe אפשר להשתרע על מיטות כייפיות, כאילו הרגע התעוררתם.

cereal killer cafe
cereal killer cafe - בריק ליין

וכשחזרנו לרחוב שהתמלא במטיילים, גם הלב התמלא עליצות. השוק עצמו לא דומה לשווקים אחרים, רובו מתרחש בחצרות ומאחורי דלתות, כמו חנויות ענק המוכרות חפצים ובגדים יד שניה, מזון ודברי אמנות. הרחוב עצמו מלא במיני גרפיטי.

טיפ: חיים באר בספרו "בחזרה מעמק רפאים" מזכיר אתרים ברחוב בריק ליין.

בריק ליין
עיצוב - חנויות יד שניה - בריק ליין
גרפיטי - בריק ליין

בימים בהם טיילנו בנחת ברחובות לונדון, התקיים ברחובות אחרים "מרתון לונדון". פעם אחת עשינו טעות ולא בדקנו מה המסלול של המרתון, הגענו לגריניץ', עלינו מהטיוב לרחוב ואי אפשר היה לזוז. לא ויתרתי על כמה תמונות וחזרנו כלעומת שבאנו והלכנו לטייל ברחובות אחרים.

טיפ לימי המרתון: אם יש לכם עניין לראות את המרתון – בואו מוקדם לתפוס מקום טוב לצפייה ברצים אחרת תהיו חלק מההמון ולא תוכלו לראות דבר, אם אין לכם עניין, טיילו במקומות אחרים, לונדון מספיק ענקית כדי לא להרגיש בצפיפות אם לא רוצים.

גריניץ
'לונדון - גריניץ

אחת ההפתעות בטיול הזה היה ביקור במוזיאון לונדון. הלכנו למוזיאון בהמלצתה של אילאיל, בכורתי שכתבה עליו כאן וגם בגלל שקראתי על תערוכת הסופרג'יסטיות שתערך שם בימים שלנו עליה כתבתי כאן וגיליתי מוזיאון מעניין ביותר, מהנה ומחכים. נושאים שבהסטוריה של לונדון מוצגים בדרכים מעניינות. לונדון מימיה הראשונים, דרך התקופה הרומית, מלכיה הידועים ועד היום, כולל מוצגים אוטנטיים לתקופתם, כמו כלי אוכל, בתי שימוש, אופנה ולבוש ובעלי מקצוע שונים. סיפורם של כל אלה מובא באופן רציני ומעמיק ועם זאת מהנה.

טיפ: מוזיאון לונדון מומלץ מאוד עם ילדים אבל לא כדאי לפספס אותו אם אתם בלעדיהם.

מוזיאון לונדון
מוזיאון לונדון - מרתק

ואיך שלא נרצה, תמיד נחזור לשני אתרים מפעימים בלונדון - האחד זה חנויות הספרים, הקטנות והאינטימיות אבל גם פוילס הגדולה בצ'רינג קרוס, שיש בה חמש קומות ספרים והשני הוא שוק בורו, שהוא שוק אוכל צבעוני, חושני וטעים.

שוק בורו
שוק בורו - להפתיע את כל החושים
חנות ספרים פויילס
פויילס - חנות ספרים שהיא אושר

לקריאה נוספת:

אם אתם מתכננים טיול ללונדון, או סתם מתחשק לכם טיול כורסה לעיר המהממת הזו, הפוסט הזה של ליען נוסבאום בעלת הבלוג "בדרכים" הוא המֶכָּה שלכם: יש בו לינקים לכל הפוסטים שאי פעם נכתבו על לונדון. ומכיל המון מידע! תיהנו.

לפוסט של טיול משפחתי מעניין מציעה לקרוא את הפוסט של תמר גרינברג בעלת החיים כסילאן

ולחוויה רב חושית - איילת ונציה מהבלוג והחנות "התבלינים של איילת" אירחה אותי בבלוג שלה, לפוסט משותף על לונדון - אני מספרת שם על שכונות מזרח לונדון ואיילת על פאי רועים אנגלי אמיתי עם תמונות ומתכון משגעים!

הטיול המקסים הזה הסתיים במנצ'סטר. על כך כתבתי כאן

ובסוף בסוף, לונדון קוראת, פיתחו רמקולים ותיהנו!

תגובות - לונדון

פוסטים אחרונים

הצג הכול

?נהניתם מהאוצרות שלי

הרשמו וקבלו ממני הודעה על אוצרות חדשים ישירות למייל שלכם. בהצטרפות לרשימה אתם מאשרים זאת

רומן היסטורי פרי עטי,
לקריאה חופשית, המתרחש במאה התשיעית לספירה

u05e0u05d9u05d5-u05d0u05d9u05e0u05d2u05d

​מפות שציירתי לפי מסלולי טיולים
שהם מסע בדרכים, Road Trip
ובהם סיורים מצולמים.

האבנים מדברות

החורף מגיע תיכף, וטיולי חורף הם מהיפים בכל השנה. אם מחפשים טיול חורף מקושט לפני כריסטמס אבל לא קר - ליסבון היא התשובה. ובליסבון - האבנים מדברות. אמנות אריחי הקיר היא כל כך מיוחדת שהקדשתי לה פוסט שלם. שווה לקרוא ומיד להזמין כרטיסים