top of page
  • תמונת הסופר/תרבקה קופלר

לונדון - מוזיאונים

אפשר לבלות בלונדון שבועות מבלי להכנס לאף אחד ממאות המוזיאונים שלה, אבל חבל, כי חלקם ממש קסם. והכניסה לתערוכות הקבע של רובם לא עולה פני, (לאלה שברשימה שלי).

האמת חייבת להאמר: אי אפשר לראות את כל המוזיאונים האלה בביקור אחד בלונדון, לשם כך תצטרכו לחזור מספר פעמים. ועוד דבר חשוב: הרשימה הזו כוללת רק את המוזיאונים שנהניתי בהם ממש.

עיצוב בזכוכית של צ'יהולי
קסם מתוך תערוכת צ'יהולי בויקטוריה ואלברט
 

כל המוזיאונים סגורים ב-1 בינואר, ב-24-26 בדצמבר וביום שישי הטוב.

 

אני פותחת במוזיאון הזה כיוון שהיה אייקון לונדוני שנים רבות. עד ממש לעת האחרונה, איש לא העז לחזור מהבירה הבריטית מבלי לבקר ולו ביקור סמלי במוזיאון החשוב הזה.

אוצרי המוזיאון, מיום פתיחתו דאגו להזרים אליו מוצגים מהממלכה שהשמש מעולם לא שקעה בה. קרי: כל חלקי העולם. את דעתי על "האם זו היתה גניבה או הצלה" כתבתי כאן.

חצר המוזיאון הבריטי
חצר המוזיאון הבריטי בתכנונו של נורמן פוסטר

ביקרתי במוזיאון פעם וחצי והתרגשתי מאוד ממה שראיתי. המוצגים בו הם אבני דרך בתרבות העולמית והעובדה שאני יכולה ממש לעמוד לידם למרות גילם, ריגשה אותי מאוד. אולם הקריאה במוזיאון והחצר המקורה בתכנונו של פוסטר מפעימים ביופים.

כתובת: Great Russell Street London WC1B 3DG

תחנת טיוב: Tottenham Court Road, Holborn, Russell Square, Goodge Street

שעות פתיחה: כל יום 10:00-17:30 ביום שישי עד 20:30. הכניסה חינם.

אולם הקריאה במוזיאון הבריטי
אולם הקריאה במוזיאון הבריטי

טיפ: מכיוון שהמוזיאון חינמי לגמרי, כדאי לבדוק היכן בדיוק נמצאים המוצגים שחשוב לכם לראות וללכת רק אליהם כי כדי לראות את המוזיאון הבריטי כולו צריך יותר משבוע. המוזיאון מציע פעילויות מיוחדות לילדים וסיורים לכל המשפחה.

אני חושבת שביקרתי בנשיונל גלרי כמעט בכל ביקור שלי בלונדון, וזה לא מעט. המוזיאון נמצא בככר טרפאלגר, ומציג מאסטרפיסס שאני אוהבת ומעריכה למרות השנים שחלפו והשינוי שחל בטעמי האמנותי. ניתן לראות כאן את הציור המפורסם "הפורטרט של ארנולפיני" מאת ואן אייק, "החמניות" של ואן גוך, מיצירות רמברנט, על חלקם כשאני מסתכלת ממש מקרוב אני יכולה להשבע שצוירו בתקופה האימפרסיוניסטית, שני ציורים מאת ורמיר, אולם מרגש של ציורים פלמיים ונציגות נכבדה של אימפרסיוניסטים.

כתובת: Trafalgar Square, London WC2N 5DN

תחנות טיוב: Charing Cross, Leicester Square

שעות פתיחה: כל יום 10:00-18:00 ביום שישי עד 21:00. הכניסה לתערוכות הקבע בחינם. לכל תערוכה מתחלפת נקבע מחיר אחר

תלמידים בנשיונל גאלרי

טיפ: באתר האינטרנט המצויין של המוזיאון ניתן לראות את הציורים באיכות מצויינת בגודל 1:1. בעיניי זה כמובן לא מחליף ביקור פיזי במוזיאון עצמו, אלא מעשיר את הביקור.

אחד המוזיאונים האהובים עלי. בכל פעם שביקרתי בו היתה תערוכה מעניינת ומרהיבה. המוזיאון הוא בעל אוריינטציה עיצובית – ארכיטקטורה, אופנה, עיצוב גרפי ועיצוב מוצרים. פעם, כשהביטוי "מייד אין צ'יינה" היה ביטוי גנאי, תיאור למשהו זול מכל הבחינות, ראיתי כאן תערוכה על עיצוב סיני מנקודת מבט של מסורת ארוכת שנים. הם טענו בתערוכה ההיא כי המעבר לייצור המוני הוא תקופה שפל הכרחית שתעבור, שהמסורת הסינית תדע להתגבר עליה והנה בחלוף כעשור הנבואה הזו כבר התגשמה.

כתובת: Cromwell Road, London, SW7 2RL

תחנת טיוב: South Kensington

שעות פתיחה: כל יום 10:00-17:45 ביום שישי עד 22:00. הכניסה בחינם. חלק מהתערוכות המתחלפות בתשלום

מתוך תערוכת אופנה בויקטוריה ואלברט
מיצג בויקטוריה ואלברט

אני מכירה אותו רק מהבנין הקודם בו התאכסן, כשקונספט העיצוב כנושא למוזיאון שלם היה חדשני בעולם. העושר המקצועי עמו יצאתי מהתערוכות שלו היה עבורי לגמרי אושר. מהתבוננות באתר היפייפה והמושקע שלו ברור לי שזו תהיה המשימה הראשונה עבורי בביקור הבא בלונדון.

מכונית העתיד במוזיאון העיצוב

כתובת: 224-238 Kensington High Street, London W8 6AG.

תחנת טיוב: High Street Kensington

שעות פתיחה: כל יום 10:00-18:00 שעת כניסה אחרונה: 17:00. ביום שישי הראשון בכל חודש עד 20:00. הכניסה בחינם. התערוכות המתחלפות בתשלום.

יש בלונדון שני מוזאוני טייט: טייט בריטן וטיי ומודרן. אני מאוד אוהבת את זה האחרון. זה היה המוזיאון הראשון בעולם, ככל הידוע לי, שניצל מבנה תעשייתי נטוש לצורך תצוגת אמנות כזו נרחבת. זה היה נועז ביותר בזמנו.

קופות מעוצבות בטייט מודרן

העיצוב המינימליסטי שלו הילך עלי קסם וביקרתי בו פעם אחר פעם בראש ובראשונה כדי לצלם את המבנה – מבחוץ, בקירבה שלו לגשר המילניום ועם כיפת סנט פול המשתקפת ברקע, וכמובן את כל החללים המינימלסטים המיוחדים בפנים. (מוזיאונים רבים בעולם נבנו בהשראתו בעשור האחרון).

האמנות המוצגת בו היא נועזת ופורצת דרך ומיועדת בהחלט לאוהדים שרופים של האמנות העכשוויות. כדאי להתעדכן תמיד לפני ביקור.

כתובת: Bankside London SE1 9TG

תחנות טיוב: Southwark, Blackfriars, St Paul's

שעות פתיחה: שני עד שלישי 10:00-18:00 שישי ושבת 22:00. הכניסה בחינם. התערוכות המתחלפות בתשלום

טייט מודרן

טיפ: תחנות הטיוב הקרובות ביותר מצריכות הליכה לא מעטה, על כן, אני מציעה להגיע למוזיאון באחד ממסלולי ההליכה היפים ביותר בלונדון – טיול על הגדה הדרומית של התמז, החל מגשר המצודה ועד לטייט מודרן. אמנם זו הליכה יותר ארוכה אבל בהחלט שווה!

מוזיאון לאמנות בת זמנינו. התערוכות שראיתי עד כה במוזיאון הזה היו מעניינות ומרתקות. אולמות תצוגה ענקיים ונוחים לצפייה. המוזיאון מפתיע בתערוכותיו - למרות שבדרך כלל מוצגת בו אמנות עכשווית, בנובמבר הקרוב יוצגו בו אוצרות תות ענח' אמון.

כתובת: Duke of York's HQ King's Road תחנות טיוב: Sloane Square, Victoria

שעות פתיחה: כל יום 10:00-18:00. הכניסה בחינם.

גאלריית סאצ'י

טיפ: המוזיאון ממוקם בצ'לסי - אחת השכונות היותר יפות ומעניינות של לונדון. מאוד ממליצה להקדיש זמן כדי להכיר אותה.

הילדים שלי תמיד אהבו מוזיאוני מדע. כאלה שאפשר לגעת בתצוגות שלהם, להתנסות. ביקרנו איתם ובלעדיהם במוזיאון הלונדוני. חמש או שש קומות של תצוגות. זה היה מוזיאון המדע הכי פחות אטרקטיבי בעיניי מכל הרבים שראינו ברחבי העולם, הכי ארכאי, כזה שכמעט ולא שינה פניו מיום פתיחתו. אבל אני לא יכולה לדלג עליו, כי לפי האתר של המוזיאון נראה שמשהו בכל זאת השתנה בו: יש קולנוע איימקס, סימולטורים ואולמות אינטראקטיביים.

כתובת: Exhibition Road, South Kensington, London SW7 2DD תחנת טיוב: South Kensington

שעות פתיחה: כל יום 10:00-18:00 הכניסה בחינם

מוזיאון המדע

טיפ: בקומה האחרונה של המוזיאון יש תצוגה של כלים רפואיים מכל התקופות. מעניין ומפחיד כאחד. למי שהנושא בליבו – ממליצה לא להחמיץ.

אחד ממוזיאוני הטבע המרתקים ביותר בעולם! למרות שהכניסה אליו חינמית, מוצגי הקבע הם החלק הקטן בו, והוא בד"כ מציג תערוכות מתחלפות בתשלום שהן היותר מעניינות ויותר מרתקות (כמובן, צריך לבדוק מראש מה מוצג). אפשר לבלות כאן יום שלם ומעניין קטנים כגדולים. אני חייבת לציין גם את המבנה היפייפה – אל תשכחו לבחון גם אותו!

כתובת: Cromwell Road London SW7 5BD תחנת טיוב: South Kensington

שעות פתיחה: כל יום 10:00-17:00 הכניסה בחינם. התערוכות המתחלפות בתשלום

מוזיאון הטבע

טיפ: בגלל עושר המוצגים הרב במוזיאון, כדאי להכין שיעורי בית באתר המאוד ידידותי שלהם ולהחליט מראש אילו תערוכות תרצו לראות.

הכרתי אותו לראשונה בביקור האחרון שלנו בלונדון ואין לי ספק שעוד אשוב אליו. המוזיאון מספר את תולדות העיר באופן מעניין וחוויתי ולא רק את המוכר מסיפורים כשל דיקנס ואחרים. תערוכות רבות הן אינטרקטיביות ומעודדות התנסות. על תערוכה אחת מתחלפת לציון מאה שנים למתן זכות בחירה לנשים כתבתי כאן.

כתובת: Museum of London, 150 London Wall, EC2Y 5HN תחנות טיוב: Barbican, St Paul's

שעות פתיחה: כל יום 10:00-18:00 הכניסה בחינם.

תצוגה של חנות במוזיאון לונדון

טיפ: הכניסה נמצאת בקומה מעל המדרכה. אפשר להגיע באמצעות המדרגות או המעלית.

לכאן מגיעים בד"כ למשטח ההחלקה על קרח בחורף, בתקופת כריסטמס, אבל האמת היא שהממתק העיקרי הוא בתצוגה היפייפיה של אמנות אימפרסיוניסטית. בית סומרסט שימש סט לדי הרבה סרטים.

כתובת: Strand, London WC2R 1LA - לבית סומרסט ארבע כניסות שונות.

תחנות טיוב: Temple, Covent Garden, Charing Cross, Embankment

שעות פתיחת הגלריות: שני, שלישי, שבת וראשון 10:00-18:00 רביעי, חמישי ושישי 11:00-20:00 סגור רק ב-25.12. הכניסה חינם

בית סומרסט

שתי גלריות. האחת בגני קנסינגטון השניה בהייד פארק מהלך 5 דק' הליכה בינהן. הסיבה שאני מטריחה אתכם אליהן הוא הפאבילון (ראו כאן את גלריית התמונות) – בית קפה שהוא מבנה אמנותי זמני, נבנה מחדש בכל קיץ על ידי אמן אחר. אנחנו זכינו לראות ב-2013 את המבנה המיוחד של האמן היפני Sou Fujimoto.

כתובת: גני קנסינגטון

תחנות טיוב: Lancaster Gate, Queensway ,Marble Arch

שעות פתיחה: גישה לפאבילון בכל שעות היום והלילה. הגלריות: 10:00-16:00 סגור בימי שני. הכניסה חינם.

הפאבילון בסרפנטיין

טיפ: בתוך הגלריות מוצגות תערוכות מתחלפות של אמנות מודרנית. אנחנו ראינו תערוכה נשית ששבתה את ליבנו.

למה אני מזכירה את הספריה היפייפה הזו בנשימה אחת עם מוזיאונים? כי במרכז האולם המרכזי מרוכזים כל הספרים שהם אוצר הממלכה ואפשר לראותם בלבד - דרך זכוכית, ובגלל התערוכות המתחלפות של כתבי יד חשובים לכל מי שתרבות העולם המערבי חשובה להם: אני התרגשתי מאוד מול המגנה קרטא, מול טיוטות של וירג'יניה וולף ומול כתב היד של השיר "אימג'ין" לג'ון לנון.

כתובת: 96 Euston Road London NW1 2DB

תחנות טיוב: King's Cross St. Pancras, Euston ,Euston Square

שעות פתיחה - כל השעות כאן: https://www.bl.uk/visit/opening-hour

אוצר ספרי הממלכה בספריה הלאומית
אוצר ספרי הממלכה בספריה הלאומית - מאחורי זכוכית

על המפה המצורפת מיקמתי את כל המוזיאונים המוזכרים כאן. בלחיצה עליה תגיעו למפת גוגל עליה הם מסומנים גם כן. סעו ללונדון ותיהנו וחיזרו לספר לי.

תגובות למוזיאונים בלונדון

תגובות למוזיאונים בלונדון

פוסטים אחרונים

הצג הכול

?נהניתם מהאוצרות שלי

הרשמו וקבלו ממני הודעה על אוצרות חדשים ישירות למייל שלכם. בהצטרפות לרשימה אתם מאשרים זאת

רומן היסטורי פרי עטי,
לקריאה חופשית, המתרחש במאה התשיעית לספירה

u05e0u05d9u05d5-u05d0u05d9u05e0u05d2u05d

​מפות שציירתי לפי מסלולי טיולים
שהם מסע בדרכים, Road Trip
ובהם סיורים מצולמים.

IMG_0304-1.jpg

האבנים מדברות

החורף מגיע תיכף, וטיולי חורף הם מהיפים בכל השנה. אם מחפשים טיול חורף מקושט לפני כריסטמס אבל לא קר - ליסבון היא התשובה. ובליסבון - האבנים מדברות. אמנות אריחי הקיר היא כל כך מיוחדת שהקדשתי לה פוסט שלם. שווה לקרוא ומיד להזמין כרטיסים

אוצרות אחרונים:

ארכיון אוצרות:

bottom of page