top of page
  • תמונת הסופר/תרבקה קופלר

הטענת מצברים, בפארק המעיינות

התעוררתי מוקדם אחרי עוד לילה סוער בו זימנתי בחלומותי מי ממכרי שלא פגשתי שנים רבות, והנה נעשה בהם נס והם לא השתנו כלל. הלומת חלום הטענתי מהר את הבטריה של המצלמה, כי באותו רגע החלטתי שזה יום לטיול, יום לטעינת מצברים.

שלווה

על דגם הטיול המתאים למצב רוח מעין זה, סיפרתי כבר לא אחת: אנחנו יוצאים לכביש ומחליטים צפונה או דרומה, המכונית שלנו יודעת לנווט לבד לאן לקחת אותנו. כל כך מפליא שאחרי כל כך הרבה טיולים בארץ עדיין נותרו כבישים שאיננו מכירים ולכן אנחנו מתלהבים ממראם ומטים את כיוון הנסיעה אליהם, מכביש אחד למשנהו, הגענו לכניסה המערבית לפארק המעיינות, עצרתי בחריקת בלמים לפני הפניה ימינה ופניתי לכביש שמעולם לא פגש אספלט והגשמים האחרונים הפכו אותו לבוצי ומלא בורות.

פארק המעיינות

בכניסה לשמורת הטבע קיבלו אותנו במאור פנים. ניתן לשכור כאן מכונית חשמלית, כזו של מגרשי גולף, או אופניים "אבל אם אתם יכולים ללכת ואני מציע ליהנות מהיום השמשי הזה בטיול רגלי" אמר הבחור הנחמד שעל הכרטיסים. קיבלנו את עצתו.

קני סוף
פירות

הנוף כולו נראה כאילו עבר מתיחת פנים של פוטושופ, הירוק היה ירוק עז והעננים ממעל צוירו בכלי האיירבראש. שקט של הטבע מסביב – ציוצי ציפורים שאיני מכירה, חבטות קני סוף באוויר. שקט. בדיוק בדיוק מה שהייתי צריכה כדי למלא מצברים.

שורת תמרים
ירוק

שביל ההליכה שהוא שונה משביל הנסיעה ברכב ההוא שאפשר לשכור, עובר בצמוד לנחל הקיבוצים שמעת לעת נגלה לנו והוא צלול ובצבעי תכול-טורקיז טבעיים. לא האמנתי למראה עיניי כשראיתי ליד הגשר שחיינים. המים נראו לי קפואים לגמרי.

מים צלולים
נחל הקיבוצים

"הנה חיות" קורא לעברי בנזוגי, אבל אני הייתי עסוקה בצילום שיחים הנושקים לעננים המצויירים. הספקתי לראות את הקטנות הפרוותיות אבל התמונה נלחצה בלעדיהם.

נושקים לעננים
פרי כתום

המסלול יכול להיות יותר ארוך מזה שאנחנו הלכנו בו, הוא מגיע אל בריכות הדגים, אליהם אפשר להגיע ישירות מכביש 669 (נזכרנו בטיול היפה שלנו שם לפני כמה שנים). החלטנו לפנות ימינה לעבר נחל שוקק, זה שמו על המפה ועל השילוט המצויין לאורך כל הדרך.

זוג אוהבים
עננים

יש מסלול רטוב העובר בתוכו, כך למדנו מאותם שלטים, אבל העדפנו להשאר יבשים לכן הלכנו רק לצידו. השביל הזה הוביל אותנו למראות ירוקים יותר מאלה שראינו קודם, למטעים צעירים של פרי כלשהו שאיננו יודעים מהו אך התפעלנו מיופיו, ולקולות גרגור מהלול הקרוב. החלטנו שאלה קולות של הודים (ממש לא חשוב אם אנחנו לא צודקים...).

שדות ירוקים
מטע

בדרך לכאן עברנו בכביש 71 ליד שלט "כפר יחזקאל". זה הספיק לנו כדי לדעת כיצד ייגמר הטיול הקצר של היום. את גבינות ברקנית המצויינות הכרנו לפני כשנה בשווקי "פליאו" של כפר סבא. סימנו את שמם בזכרוננו כבר אז, אבל זו הפעם הראשונה מאז ההכרות הטעימה שהזדמן לנו לממש. טעמנו גבינות טובות לפני ואחרי, ואומר באחריות רבה שתוצרת המחלבה הקטנה הזו היא אחת הטובות שאכלנו, כולל אלה שאכלנו בפרובאנס.

גבינות ברקנית

על המפה שציירתי סימנתי את מסלול הטיול שלנו בירוק. לחיצה על המפה תוביל לאתר פארק המעיינות.

אפשרויות בילוי נוספות באזור:

תגובות - הטענת מצברים

פוסטים אחרונים

הצג הכול

?נהניתם מהאוצרות שלי

הרשמו וקבלו ממני הודעה על אוצרות חדשים ישירות למייל שלכם. בהצטרפות לרשימה אתם מאשרים זאת

רומן היסטורי פרי עטי,
לקריאה חופשית, המתרחש במאה התשיעית לספירה

u05e0u05d9u05d5-u05d0u05d9u05e0u05d2u05d

​מפות שציירתי לפי מסלולי טיולים
שהם מסע בדרכים, Road Trip
ובהם סיורים מצולמים.

האבנים מדברות

החורף מגיע תיכף, וטיולי חורף הם מהיפים בכל השנה. אם מחפשים טיול חורף מקושט לפני כריסטמס אבל לא קר - ליסבון היא התשובה. ובליסבון - האבנים מדברות. אמנות אריחי הקיר היא כל כך מיוחדת שהקדשתי לה פוסט שלם. שווה לקרוא ומיד להזמין כרטיסים