top of page
  • תמונת הסופר/תרבקה קופלר

יצאתי לדרך

ההשתקפות היפה הזו לא היתה אז, בקיץ שנת שמונים. במקומה עמד מגרש חניה מכוער, ששירת את באי היכל התרבות והבימה, ולמרות זאת החלטתי לפתוח עם התמונה הזו את הבלוג, כי זה מה שהולך להיות כאן: בעיקר תמונות עכשוויות של זכרונות.

ככר הבימה

אני מתחילה עם גן יעקב, זה שהוא אי של שקט בלב העיר ההומה תל אביב, כי בניגוד לפעמים הרבות שבאתי בשעריו, אני מתעדת כאן רגע אחד, שהתרחש בערב חם מאוד באותה שנה, אותו רגע שהוא מעיין התחלה בשבילי.

גן יעקב

כנראה שעל הספסל הזה, או זה שעמד במקומו החלטתי את ההחלטה החשובה בחיי. אין טעם לשחק במשחקי אילו, אילו החלטתי אחרת מה היה קורה? ודאי שאיני יכולה לנחש. מה שברור לי לחלוטין הוא, שחיי היו זורמים לכיוונים אחרים, אילו החלטתי, אז, אחרת.

ספסל

גן יעקב נבנה בשנות השישים על מנת לשמר את עצי השקמה העתיקים במקום. הוא תוכנן ע"י האדריכל יעקב רכטר ואדריכל הנוף אברהם קארוון. אני פגשתי אותו סמוך לתקופה בה עברתי לגור באזור תל אביב, אי שם בסוף שנות ה-70.

בית קפה

אהבתי להכנס אל מתחם הגן ולחוש את השלווה שמשרים העצים העבותים שראו את תל אביב הרבה לפני.

שקמה בגן יעקב

אני עולה כעת במדרגות לקומה השנייה, נזכרת בשעות הרבות בהן ישבתי כאן, בכל הפינות, כשאני רושמת במחברת סקיצות בקווים רכים של עפרון פחם את יפי הגן.

תמונת מדרגות

מה שנראה לעתים סבוך ובלתי ניתן להתרה נראה לגמרי אחרת כשציפור מתיישבת, מביאה עמה ניחוחות רחוקים שאולי אספה במעופה, משמיעה את שירת הדרך.

סבך
סבך ויונה

מאז אותו ערב מדובר, מעטים היו ביקורי בגן. עברתי לידו פעמים רבות, אבל לא תמיד נכנסתי, אולי כי רציתי לשמר רגעים. הגן עצמו, עבר שיפוץ במסגרת השיפוץ הכללי באזור, בשנת 2010, כך קראתי. גם עכשיו אני יכולה לראות אנשים שעומדים בגבהים לובשים חולצות עם הכיתוב "ציירי העיר" ומשחזרים את הציור שעל קיר ההיכל, זה שמשקיף אל הגן.

ציירי העיר

הפינות אותן פינות, גם הגאומטריות, החדות כתער, גם הרכות, הצבעוניות.

תמונת פריחה

גם זו שהיתה פעם קפה אפרופו המיתולוגי.

פינת גן יעקב

ועכשיו, אני מרגישה שבהחלט יצאתי לדרך, בה אני מקווה שאגיע לפינות כאלה ואחרות, בעיקר עם הרבה זכרונות.

תגובות - יצאתי לדרך

פוסטים אחרונים

הצג הכול

?נהניתם מהאוצרות שלי

הרשמו וקבלו ממני הודעה על אוצרות חדשים ישירות למייל שלכם. בהצטרפות לרשימה אתם מאשרים זאת

רומן היסטורי פרי עטי,
לקריאה חופשית, המתרחש במאה התשיעית לספירה

u05e0u05d9u05d5-u05d0u05d9u05e0u05d2u05d

​מפות שציירתי לפי מסלולי טיולים
שהם מסע בדרכים, Road Trip
ובהם סיורים מצולמים.

IMG_0304-1.jpg

האבנים מדברות

החורף מגיע תיכף, וטיולי חורף הם מהיפים בכל השנה. אם מחפשים טיול חורף מקושט לפני כריסטמס אבל לא קר - ליסבון היא התשובה. ובליסבון - האבנים מדברות. אמנות אריחי הקיר היא כל כך מיוחדת שהקדשתי לה פוסט שלם. שווה לקרוא ומיד להזמין כרטיסים

אוצרות אחרונים:

ארכיון אוצרות:

bottom of page