top of page
  • תמונת הסופר/תרבקה קופלר

חוויה מתקנת

מכירים את הפרויקטים האלה של אנשים שמצטלמים לאורך שנים באותה פוזה, ואנחנו מעלעלים בין התמונות בשניות אחדות וחיים שלמים עוברים לנגד עיננו? הנה אחד מרגש במיוחד.

גם לי יש סוג של תיעוד כזה לבקשתי. הפעם אספתי אוצרות שלא אני צילמתי, לעומת זאת, אני המצולמת.


אחותי, בשתי צמות שמעטרות את ראשה, היתה בת שמונה, אני קצת יותר משלוש, אולי כמעט ארבע. נסענו לסובטה, עיר קייט בטרנסילבניה, לחופשה משפחתית. הים, השמש, הביחד עם אמאבא היו נעימים. אני אפילו זוכרת את חום המים לוחך את הרגליים שלי. אני הכי זוכרת את פסל הדב בככר העיירה, אבא מבקש מאחותי לשים יד בתוך הפה של החיה ולחכות שהוא יצלם. "חייכי" הוא ציווה עליה, "ותראי שאת גיבורה". היא חייכה, רואים בתמונה. אני בכיתי בכי תמרורים, כי הייתי בטוחה שעוד רגע הדב ינשך.

התמונה המקורית

הרבה שנים פחדתי, היו לי סיוטי לילה וחלמתי את הרגע הזה. עד שהגעתי לרומא קצת אחרי גיל 20. זו התמונה הראשונה שלי כ"גיבורה".

רומא

אח"כ, כל פסל כזה, של חיה, שפגשתי בכל טיולי, בארץ ובעולם, זכה לצילום כשאני שמה יד בתוך פיה ומתידדת עם הסיטואציה שהפכה להיות משעשעת ונטולת פחדים.

הרי ירושלים

בחלק מהתמונות, הזמן נתן את אותותיו

ברלין פעם ראשונה

הרבה חיות כאלה מוצבות בכיכרות ערי אירופה. בעל החיים המפוסל אולי הכי מפורסם הוא חזיר הבר, מברונזה שעומד בשוק החדש בפירנצה. אפילו הנס כריסטיאן אנדרסן כתב עליו סיפור. ודוקא איתו לא הצטלמתי... סיבה מעולה לחזור לפירנצה.

טרומסו, נורבגיה
קוויבק, קנדה

לפעמים הן אפילו לא פוערות פה לקראת היד שלי... כמו הגורילה הזו מגן החיות בברלין...

גן החיות בברלין

טירול, אוסטריה

על גבי המפה הזו סימנתי את כל המקומות שמופיעים בתמונות, אבל אם תלחצו עליה, תגיעו למפה האמיתית שתלויה אצלנו בבית, ובה כל היעדים שהגעתי אליהם. מעט מדי מקומות לטעמי, גם אם לוקחים בחשבון שבחלקם הייתי מספר פעמים...

תגובות - חוויה מתקנת

פוסטים אחרונים

הצג הכול

?נהניתם מהאוצרות שלי

הרשמו וקבלו ממני הודעה על אוצרות חדשים ישירות למייל שלכם. בהצטרפות לרשימה אתם מאשרים זאת

רומן היסטורי פרי עטי,
לקריאה חופשית, המתרחש במאה התשיעית לספירה

u05e0u05d9u05d5-u05d0u05d9u05e0u05d2u05d

​מפות שציירתי לפי מסלולי טיולים
שהם מסע בדרכים, Road Trip
ובהם סיורים מצולמים.

IMG_0304-1.jpg

האבנים מדברות

החורף מגיע תיכף, וטיולי חורף הם מהיפים בכל השנה. אם מחפשים טיול חורף מקושט לפני כריסטמס אבל לא קר - ליסבון היא התשובה. ובליסבון - האבנים מדברות. אמנות אריחי הקיר היא כל כך מיוחדת שהקדשתי לה פוסט שלם. שווה לקרוא ומיד להזמין כרטיסים

אוצרות אחרונים:

ארכיון אוצרות:

bottom of page