top of page
  • תמונת הסופר/תרבקה קופלר

פרובאנס, חגיגת אביב

ממרחק ימים ושבועות, אני יכולה לחוש את האביב המתקרב, מתדפק על הדלת הנדמית עדיין חורפית ואומר: אני כאן.

ורדים של אביב

טוב, אני לא רוצה לדבר על המיחושים העונתיים כמבשרים, אלא דוקא על העליצות הקופצת פנימה אל תוך הלב ללא הודעה מוקדמת, על הבגדים שהופכים פתאום יותר צבעוניים, על האנשים ברחוב שנראים לי שמחים בדיוק כמוני.

חגיגת הלבנדר

השבוע התחיל האביב באופן רשמי ונעים להזכר למה אני מעדיפה את האביב כעונת הטיולים שלנו: ריח הפריחה באוויר, נחלים ונהרות שופעים מים של הפשרת השלגים, ראשי ההרים הגבוהים עדיין מעוטרים אניצי שלג ומזג אוויר הנעים, הצלול שממלא באנרגיות אך גם מאפשר אתנחתא של הרהורים אל מול הנוף.

הרהורים

מזג האוויר מאפשר התבוננות עמוקה אל מול המראה העירוני המושלם לציור, כשהשמש בוחנת את כוחה וצובעת הכל בצבעים רוויים, מאפשר גם לאורחת הזו היושבת על כסא קטן, בלוק ציור ביד ועל הראש כובע רחב תיתורת שנותן מעט צל, להתמזג.

לוברון

וכשהמבט נודד אל האין סוף, המלא בוסתנים של פרי המתפוצצים מעסיס ומטורי מטיילים המגיעים טיפין טיפין לחפש בדיוק את מה שאני גם, אני יכולה להרגיש ממש את האוויר הממלא את ראותי.

שדות
רוסיון

לו רק היה האביב מתנחל בארצנו החמה לקצת יותר ימים, אולי היינו פחות מיוזעים, פחות עצבניים ואולי אולי גם קצת יותר לבביים. פעם, כשהייתי בת חמש עשרה, כתבתי ביומן (אמיתי, עשוי דפים של ממש שכתבתי עליהם בעט נובע) שכל עוד יומי יהפוך לשמח בגלל פרח חדש שגיליתי במקרה, לא אכפת לי ששאר הימים יהיו אפורים.

ורדים וברושים

האביב הוא קלישאתי, (כאן צריכה לבוא אנחה תיאטרלית) מלא ביטויים של התחדשות ושל אהבת נעורים ושל צעיר ורענן, כמו העלים הקטנים האלה, בירוק כמעט שקוף, שמתחדשים על העץ שהיה עירום כל החורף, או של זוגות אוהבים.

זוגות זוגות

תורו של הלבנדר הפורח יגיע אחרי שכבר לא נהיה כאן, עת יבוא הקיץ ויתדפק כאן במלוא עוזו על דלתות הכניסה. אני משערת שיהיה נסבל יותר, כי יהיה קצר בהרבה מזה שאנחנו מכירים.

לבנדר

אם הגעתם עד כאן, אספר לכם שכל התמונות צולמו באחד הטיולים היותר יפים שלנו – בפרובאנס שבדרום צרפת, שם פגשתי הרבה מעבר לצפוי: צבעוניות חושנית מלאת גוונים של שדות שזה עתה פרחו, של עיירות לובשות חג ומתקשטות אחרי תרדמה ארוכה.

שדה אדום

של שווקי אוכל טעימים, עמוסי כל טוב - ירקות ופירות שזה מקרוב נקטפו, מאפים וגבינות ולידם עבודות יד חינניות, סבונים ריחניים בעבודת יד – כולם כאילו רק חיכו שאקח אותם איתי הביתה.

עגבניות בשוק

גם השנה מתוכנן טיול בו נחגוג את האביב, הפעם במקום אחר ואני מקווה שיהיה מרענן וממלא, לפחות כמו הטיול הנוסטלגי הזה בפרובאנס.


עוד אוצרות מפרובאנס:

המפה הבאה עושה סדר כללי בכל אזורי המשנה של פרובאנס, ציירתי אותה כדי לאפשר הכרות עם האזור הלא קטן הזה של דרום צרפת. לחיצה על המפה תוביל למפת גוגל להעמקה בנושא.

מפת פרובאנס

תגובות - חגיגת האביב

תגובות - חגיגת האביב

פוסטים אחרונים

הצג הכול

?נהניתם מהאוצרות שלי

הרשמו וקבלו ממני הודעה על אוצרות חדשים ישירות למייל שלכם. בהצטרפות לרשימה אתם מאשרים זאת

רומן היסטורי פרי עטי,
לקריאה חופשית, המתרחש במאה התשיעית לספירה

u05e0u05d9u05d5-u05d0u05d9u05e0u05d2u05d

​מפות שציירתי לפי מסלולי טיולים
שהם מסע בדרכים, Road Trip
ובהם סיורים מצולמים.

IMG_0304-1.jpg

האבנים מדברות

החורף מגיע תיכף, וטיולי חורף הם מהיפים בכל השנה. אם מחפשים טיול חורף מקושט לפני כריסטמס אבל לא קר - ליסבון היא התשובה. ובליסבון - האבנים מדברות. אמנות אריחי הקיר היא כל כך מיוחדת שהקדשתי לה פוסט שלם. שווה לקרוא ומיד להזמין כרטיסים

אוצרות אחרונים:

ארכיון אוצרות:

bottom of page