top of page
  • תמונת הסופר/תרבקה קופלר

לונדון - חפשו את המטמון

"סעי עד סוף הרחוב ועכשיו תפני ימינה", אני מקבלת הוראות מציידי הפוקימונים, יושבי המושב האחורי במכונית, ואני נזכרת בתקופה ממש לא רחוקה, אך לפני שש שנים, בה הצטרפנו לצייד הקופסאות שלנו לטיול בפארק וונסטד, לונדון. הסיפור עשוי לעניין את הנוסעים עם ילדים לטיולים.

פארק וונסטד, לונדון - קופסה גדולה
פארק וונסטד, לונדון - קופסה גדולה

הימים הם הימים הראשונים בהם כולנו הצטיידנו במכשיר ג'י.פי.אס. (קשה להאמין שזמן מועט כל כך חלף מאז...) הטכנולוגיה היתה חדשה וכל כמה חודשים השתכללה עוד ועוד וכעבור שנה המכשיר כבר היה מיושן. אז גילינו את המשחק הנהדר הזה שהותאם למשחק המוכר לנו מילדותנו "חפש את המטמון". קופסאות בכל מיני גדלים וצורות, ובתנאי שיהיו אטומות, הוטמנו במקומות מסתור בעולם כולו, גם בארץ, על ידי משתתפי המשחק, והמחפשים נתבקשו למצוא אותם.

!הנה הקופסא
!הנה הקופסא

כמו ציידי הפוקימונים, גם המשחק הזה גרם למשתתפים לצאת מהבית וללכת, במקרה הזה גם לגלות מקומות יפים. תחילה הוקם אתר שיתוף, בו התעדכנו במיקומים של הקופסאות. המיקומים דווחו על ידי קואורדינטות ועל ידי רמזים כמו "הקופסא נמצאת מתחת לענף גדול במיוחד".

פארק וונסטד, לונדון
פארק וונסטד, לונדון

באחד הטיולים ללונדון, הצטרפנו לבן שלנו ששיחק בהתלהבות במשחק הקופסאות וגילה כך אוצרות מוסתרים בלונדון הפחות מתויירת. הלכנו עם מכשיר הג'י.פי.אס, שכפי שכבר אמרתי היה די מיושן, מנסים להתגבר על בעיות קליטה. היעד לחיפוש המטמון באותו יום היה פארק וונסטד (Wanstead Park) בלונדון כי באותו יום דיווחו על הימצאותם של שלוש קופסאות בפארק.

קופסה ממש קטנה
הנה מה יש בפנים

הרעיון מצא חן בעיננו לא רק בגלל הפעילות הגופנית, והפארק היפייפה שגילינו, אלא גם בגלל השיתוף הפשוט, הרגשת החיבור לאנשים אחרים החולקים איתך את אותו תחביב וגם, המגע הפיזי בחפץ שמישהו אחר טרח להכין עבורך, גם אם לא ידע מי ימצא אותו.

אוצר
מחליפים מתנה

מצאנו את כל שלושת הקופסאות בפארק ונהגנו בדיוק לפי ההוראות: רושמים בפנקס הקטן שהונח בפנים, את הזמן המדויק בו מצאנו את הקופסא, חתמנו בשם המשתמש שלנו באתר והחלפנו את המתנה הקטנה שחיכתה לנו בפנים, במתנה קטנה משלנו, שהכנו מבעוד מועד. מדובר באמת בדברים קטנים כמו בובה שמלבישים על עפרון, קלף משחק או כל דבר בעל ערך כספי דומה שעולה על הדמיון.

כותבים תודה
כותבים תודה

עתה יש להטמין את הקופסא בחזרה במחבוא, בדיוק במקום בו נמצאה. התחושה היא שנוצר קשר מיידי, גם אם וירטואלי בין שלושה אנשים – המטמין, המוצא והמוצא שיבוא אחריו ועוד קשר - אין לתאר את החיבור הבין דורי שנוצר בעקבות חיפוש המטמון ביחד ונסיון ביאור הרמזים, שכן בעוד קואורדינטות הן אמת מוצקה, רמז כמו "ענף גדול במיוחד" ניתן לפרשנויות בשטח. שווה כל רגע!

ענף גדול במיוחד
פארק וונסטד - ענף גדול במיוחד

כדי להפוך את המשחק לעכשווי, כשחזרנו הביתה דיווחנו על הצלחתנו באתר הייעודי, סיפרנו מה מצאנו בקופסא והודנו למטמין.

דרדס
מתנה חדשה - דרדס

נכנסתי עכשיו לאתר אחרי שלא ביקרתי בו כמה שנים, וקודם כל ראיתי שהוא מעוצב בעיצוב עדכני להיום, חוץ מזה יש כבר אפליקציה של המשחק שמתאימה לניידים, כך שאין צורך בג'י.פי.אס. ואפשר לדווח מיד, וכן, יש גם חנות מקוונת בה אפשר לקנות את כל צרכי המשחק ועוד. לגמרי מעודכן.

פארק וונסטד
פארק וונסטד - אגם

אז לכל ציידי הפוקימונים, זו לא הצעת חלופה אלא עיסוק נחמד למטיילים עם ילדים בחו"ל או בארץ, להכרת מקומות כאלה שמתויירים יותר או פחות, אני מאמינה שיכול להכניס עניין חדש לכמה ימי טיול. ועוד משהו, אמנם אנחנו טיילנו בפארק, בטבע, אבל הקופסאות מוטמנות גם במקומות עירוניים לגמרי.


אני שמחה שטיילתם איתי בטיול מיוחד כל כך. אם אהבתם, ספרו לי מה דעתכם עליו, כאן למטה בתגובות, שתפו גם אחרים כדי שייהנו והרשמו לקבל את האוצרות שלי ישירות למייל. תודה!

מפת פארק וונסטד, לונדון
מפה - פארק וונסטד, לונדון

תגובות - כמו פוקימון

תגובות - כמו פוקימון

תגובות - כמו פוקימון

פוסטים אחרונים

הצג הכול

?נהניתם מהאוצרות שלי

הרשמו וקבלו ממני הודעה על אוצרות חדשים ישירות למייל שלכם. בהצטרפות לרשימה אתם מאשרים זאת

רומן היסטורי פרי עטי,
לקריאה חופשית, המתרחש במאה התשיעית לספירה

u05e0u05d9u05d5-u05d0u05d9u05e0u05d2u05d

​מפות שציירתי לפי מסלולי טיולים
שהם מסע בדרכים, Road Trip
ובהם סיורים מצולמים.

IMG_0304-1.jpg

האבנים מדברות

החורף מגיע תיכף, וטיולי חורף הם מהיפים בכל השנה. אם מחפשים טיול חורף מקושט לפני כריסטמס אבל לא קר - ליסבון היא התשובה. ובליסבון - האבנים מדברות. אמנות אריחי הקיר היא כל כך מיוחדת שהקדשתי לה פוסט שלם. שווה לקרוא ומיד להזמין כרטיסים

אוצרות אחרונים:

ארכיון אוצרות:

bottom of page