top of page
  • תמונת הסופר/תרבקה קופלר

צהוב

לטבוע בים הצהוב הזה, זה כל מה שרציתי דרך החלון הפתוח של המכונית ומשב הרוח על שערי המתבדר בו. זה חרדל אני מנחשת, כאילו שאי פעם ראיתי גידולי חרדל, אבל איזה עוד פרח צהוב מגדלים בריבועי השדות של צרפת? ברור שזה חרדל, אני מחליטה. ואת הנסיעה הזו מדרום בלגיה לכוון דרום צרפת כשעצרנו בפארק הפוטורוסקופ תמיד אזכור בצהוב!

שדה חרדל

לא תמיד צריכים סיבה כדי לחגוג, אבל בימים אלו חוגגת החולצה הצהובה בטור דה פרנס, עוברת בנופים הכפריים הכל כך יפים של אחת מהפינות היפות בעולם – צרפת, אז זה תירוץ טוב להעלות את הצבע הצהוב על המפה.

אופניים

תמיד אהבתי צבע צהוב. גם כשאמרו לי שזה צבע של קנאה, של שנאה, של צהובונים, של טלאי... גם אז אהבתי את הצהוב של שמש מאירה וצוחקת, של בננה מלטפת, של צבע שהוא עבורי שמחה אין קץ. צהוב זה זריחת השמש, צהוב זה חלמון של ביצת חופש, או יותר נכון "ביצת חופשה".

ביצת חופשה

בעודי כותבת שורות אלה, מרוץ האופניים מתקרב אולי אל המקום ממנו נכרה בעבר אחד הצבענים הידועים יותר של הצבע הצהוב – שדות האוכרה של רוסיון. אוכר ידוע במגוון צבעיו אך כשהוא עשיר בברזל, הגוון מתקרב יותר לצהוב. האדמה הצהובה הזו שימשה בסיס לציירים בעיקר לציורי פרסקו (ציור קיר) שהיו מיועדים לעמידה רבת שנים בפגעי מזג האוויר.

רוסיון, צרפת

כשהייתי ילדה, אני זוכרת שהיתה לי צלחת צהובה וכוס צהובה שרק מהם אכלתי ושתיתי, ואמא שלי אפילו קנתה בד בצבע חלשלוש שבעיניה דמה לצהוב, כדי לתפור לי ממנו שמלה חגיגית והלכנו לתופרת שמדדה עלי שעות ארוכות את מה שתפרה ובסוף בקושי הסכמתי ללבוש אותה. לא אהבתי אותה כי היא כל כך לא היתה נעימה על הגוף, אבל גם כי היא לא היתה מספיק צהובה בעיניי.

צהוב זוהר

"אף פעם לא ידעתי שצהוב זה צבע כל כך יפה" קרא הבחור היפה בחוף דהב, לעבר חברתי היפה שלבשה באותו יום את בגד הים שלי. איזה עלבון.

צבעוני צהוב

הצהוב שולט בפיורדים של איי לופוטן, נורבגיה, בעיקר בגלל אצה מיוחדת לאזור, והיא צהובה. אבל גם רבים מהבתים צבועים בצהובים שונים. קראתי במקום כלשהו שהשתמשו בצבעים לפי מחירם: הצבע הלבן היה היקר ביותר. האדום הזול ביותר והצהוב – באמצע. סנדביץ' בין הצבעים הבולטים.

איי לופוטן, נורבגיה
טרומסו

יהיו לכם הרבה חרקים אם תקנו פרחים צהובים, הזהיר אותנו המוכר במשתלה. אבל אני רציתי שהמרפסת שלי תהיה שמחה אז קניתי מלא מלא פרחים צהובים מכל הסוגים. הוא צדק. האיש מהמשתלה.

פרחים צהובים

התפוח האדום בולט על הספסל. אבל הצהובים יפים יותר וריחניים יותר...

תפוחים

ואם קודם הזכרתי את השימוש בגוון הצהוב באמנות, הרי שיש הרבה נקודות עניין צהובות. יש את "החמניות" של ואן גוך ו"נערת החלב" של וירמיר ועוד רבים, אבל ליבי נתון לצייר שהשתמש בצהוב יותר מכולם - אמיל נולדה, צייר "קבוצת הגשר" שהרבה לצייר בצהוב. הציורים שלו שמחים בעיניי גם בגלל כמויות הצבע, גם בגלל גסות הנחתם על הבד אבל בעיקר בגלל הצבע העליז.

אמיל נולדה

וכמעט מתבקש, לסיים עם הצוללת הצהובה, הלהיט הזה שליווה את הילדות, הביטלס כמובן, הסרט המצויר הכי יפה בעיניי:

תגובות - צהוב

תגובות - צהוב

פוסטים אחרונים

הצג הכול

?נהניתם מהאוצרות שלי

הרשמו וקבלו ממני הודעה על אוצרות חדשים ישירות למייל שלכם. בהצטרפות לרשימה אתם מאשרים זאת

רומן היסטורי פרי עטי,
לקריאה חופשית, המתרחש במאה התשיעית לספירה

u05e0u05d9u05d5-u05d0u05d9u05e0u05d2u05d

​מפות שציירתי לפי מסלולי טיולים
שהם מסע בדרכים, Road Trip
ובהם סיורים מצולמים.

IMG_0304-1.jpg

האבנים מדברות

החורף מגיע תיכף, וטיולי חורף הם מהיפים בכל השנה. אם מחפשים טיול חורף מקושט לפני כריסטמס אבל לא קר - ליסבון היא התשובה. ובליסבון - האבנים מדברות. אמנות אריחי הקיר היא כל כך מיוחדת שהקדשתי לה פוסט שלם. שווה לקרוא ומיד להזמין כרטיסים

אוצרות אחרונים:

ארכיון אוצרות:

bottom of page