top of page
  • תמונת הסופר/תרבקה קופלר

בולוניה - טיול קצר

איך מספרים על העיר שבכורתי מהלכת ברחובותיה דרך קבע שלוש פעמים בשבוע? איך מספרים על עיר שהיא יפה עד כאב, אך אני ראיתי אותה בעיניים של אמא גאה, במבט חטוף השותה בצמא כל תמונה שקולטות עיניי כדי שאוכל, אחר כך בבית, לדמיין את בתי בה?

Via dell'Indipendenza bologna
Via dell'Indipendenza ,בולוניה - רח' אינדיפנסה

לא צילמתי די, לא התעכבתי על ככרותיה וסמטאותיה מספיק, או כפי שהייתי רוצה, אבל מה כבר אפשר להספיק ביום אחד? היום בו הגענו לעיר כסיום לביקור קצר מדי, הוא יום ראשון בשבוע, ועל כן רוב חנויותיה סגורות וחבל, כשהמסחר עירני אפשר לחוות יותר טוב את קצב העיר, פה ושם מנגנים נגני רחוב והתיירים הפוקדים את העיר אינם מעיקים כמו בערים דומות אחרות.

קשתות ברחובות
בולוניה - אכסדרות מקושתות ברחוב אינדיפנסה

בולוניה לא היתה מעולם על מפת החלומות שלי. "אתם תאהבו אותה" משכנעת אותנו בתי, זו שבחרה ללמוד באוניבריטה העתיקה של בולוניה קורסים במגדר, חוץ מזה שמוצאה של "פסטה בולונז" הוא מבולוניה, לא ידעתי עליה דבר. ודאי שהסכמנו, אך יופיה הרב היה הפתעה גדולה. אני אוהבת את בחירותיה של אילאיל בכורתי. על המיוחדות שבהן ניתן לקרוא כאן.

בולוניה
רחובות של ימי הביניים
עמודי עץ מימי הביניים
עמודי עץ מימי הביניים לעומת עמודי השיש (בצד ימין של התמונה)

בולוניה משמרת את יופיה מימי הביניים ומתקופת הרנסאנס. במוזיאון לתולדות בולוניה למדנו על חשיבותה כעיר העומדת על אם הדרך, ראינו קטע מריצוף מתקופת ימי הביניים ברחוב שזה עתה הלכנו בו (מרסלה Via Marsala – הרחוב העתיק ביותר שנשתמר) וציורים שצויירו באותה תקופה והבניינים מהציור הם אותם בניינים שראינו ממש לפני שנכנסנו בשערי המוזיאון.

רחוב מרסלה
רח' מרסלה העתיק. בתמונה הקטנה הריצוף העתיק במוזיאון לתולדות בולוניה
ככר מג'ורה
בולוניה - ככר מג'ורה בתמונה הקטנה אותה ככר בציור מהרנסאנס

מעט מאוד ערים יפות כל כך ראינו באירופה. מבני הציבור - הכנסיות והארמונות בנויים אבן אדומה כמו בסיינה. בכורתי אילאיל וזוגתה רוני הובילו אותנו בביטחה, מתחנת הרכבת דרך רח' אינדיפנסה Via dell'Indipendenza אל רחובותיה האחרים היפים של העיר. יד ביד הלכו ופתחו מרווח גדול מקדימה, בנזוגי אחריהן, לעיתים חיכו לו וצעדו יחד, אני הרחק מאחור מתעכבת על עוד תמונה לזכרון. מעת לעת חיכו לי, החלפנו דחקה על הצילומים שלי ומיד התעכבתי לאותו ריטואל ושוב נפתח ביננו מרווח גדול. לתדהמתי אני מגלה שלעתים נתפסתי בשעת מעשה בעדשתה של בתי.

רחוב בבולוניה
רחובות צרים בבולוניה

לרגע עמדנו להתפעל מהקתדרלת סאן פטרוניו Basilica di San Petronio העומדת בככר מאג'ורה Piazza Maggiore שכל כך מרשימה בחיבור שבין ישן לחדש, בחזיתה עבודת שיש מופלאה בת שלושה גוונים המכסה אותה עד מחצית הגובה, בפנים כולה מעוצבת מאבן אדומה.

בזיליקת סאן פטרוניו
בזיליקת סאן פטרוניו

ופתאום קול תופים ומצעד מתחיל להתקרב אלינו. מסתבר שזה הוא יום הווטרנים העולמי, וותיקי קרבות שונים צועדים לעברנו. הם מקיפים את הככר לקול מחיאות הכפיים של הקהל ולאחר שכל הקבוצות והנגנים עברו, פנינו אל הסמטאות מהן באו.

תהלוכת יום הווטרנים
בולוניה - צעדת יום הווטרנים

ההליכה לאורך כל הרחובות היא תחת אכסדרות מקושתות המחפות מפני הגשם. "ממש כמו בכפר סבא", אני אומרת והם צוחקים. תודו שיש דמיון...

רח' אינדיפנסה בלילה
Via dell'Indipendenza צילום לילה - רח' אינדיפנסה

בולוניה היא עיר אוניברסיטאית, האוניברסיטה שלה היא העתיקה בעולם המערבי. זה אומר שבנייני האוניברסיטה העתיקה מפוזרים ברחבי העיר, שהרחובות מלאים צעירים מרחבי העולם, חלקם מציירים בהעתקה את המבנים או את פסלי הרחוב, חלקם מציירים על מרצפות המדרחוב, שקירות המבנים שלו עוטים גרפיטי נעים ובעיקר - האווירה נעימה ברחוב.

ציור רחוב
אמנות רחוב בעיר הסטודנטים
גרפיטי
גרפיטי, וצייר שמצייר מהתבוננות
ציור קיר
ציורי קיר

במוזיאון לאמנויות יפות, הפינקוטקה, שבסוף רח' זמבוני Zamboni היפה, אנחנו פוגשים את מיטב אמני בולוניה מתקופת הרנסאנס. רוני מתרגשת במיוחד משתי ציירות בנות התקופה, אני מתרגשת מחלקי פרסקאות שניצלו מהרס ומוצגים על קירות המוזיאון.

מוזיאון הפינקוטקה
מוזיאון הפינקוטקה - בולוניה

רגע לפני שנפרדים לעת ערב, עוד חיבוק ועוד נגיעת יד לסיום פגישה קצרה, אנחנו פוקדים את הספריה (Biblioteca Salaborsa) בה אילאיל שואלת ספרי ילדים ונוער באיטלקית כדי לתרגל את השפה. הספריה שוכנת בבניין מפואר, יפה ומשרה אווירה, כמו העיר כולה.

ספריית סלבורסה
Biblioteca Salaborsa - הספריה הציבורית - בולוניה

ועוד לא הספקנו לטפס על המגדלים הנוטים כדי לראות את בולוניה מלמעלה, או לפקוד את כל אותם מוזיאונים מעניינים בעיר. לא הספקנו לראות את שעריה, או שווקיה, לא הספקנו לראותה ביום חול שוקק חיים וקרוב לודאי שעוד נשוב.

המגדלים הנוטים
המגדלים הנוטים של בולוניה

לקריאה נוספת:

שמחה שחלקתם איתי את אחד האוצרות היותר קרובים לליבי. לחיצה על המפה תוביל למפת גוגל של בולוניה


תגובות - מבט חטוף בבולוניה

תגובות - מבט חטוף בבולוניה

תגובות - מבט חטוף בבולוניה

תגובות - מבט חטוף בבולוניה


פוסטים אחרונים

הצג הכול

?נהניתם מהאוצרות שלי

הרשמו וקבלו ממני הודעה על אוצרות חדשים ישירות למייל שלכם. בהצטרפות לרשימה אתם מאשרים זאת

רומן היסטורי פרי עטי,
לקריאה חופשית, המתרחש במאה התשיעית לספירה

u05e0u05d9u05d5-u05d0u05d9u05e0u05d2u05d

​מפות שציירתי לפי מסלולי טיולים
שהם מסע בדרכים, Road Trip
ובהם סיורים מצולמים.

IMG_0304-1.jpg

האבנים מדברות

החורף מגיע תיכף, וטיולי חורף הם מהיפים בכל השנה. אם מחפשים טיול חורף מקושט לפני כריסטמס אבל לא קר - ליסבון היא התשובה. ובליסבון - האבנים מדברות. אמנות אריחי הקיר היא כל כך מיוחדת שהקדשתי לה פוסט שלם. שווה לקרוא ומיד להזמין כרטיסים

אוצרות אחרונים:

ארכיון אוצרות:

bottom of page